Hvad du bør vide om Locus SimaTech

Hvem er vi?
SimaTech blev stiftet i 2003 som en dansk, selvfinansieret softwarevirksomhed, der optimerer arbejdsgangene og skaber overblik over kommunikationsflowet mellem kontor og mobile medarbejdere. Vores forretning bygger på mange års erfaring med GIS (Geographic Information System) og stor domæneviden inden for beredskabet. I december 2017 blev SimaTech købt af den Canadiske softwarevirksomhed Enghouse Systems og er nu en del af en stærk koncern der beskæftiger mere end 2.000 medarbejdere i over 20 lande.
 
I dag er vi blandt de førende leverandører i Danmark inden for avanceret opgave- og ressourcestyring, flådestyring og mobile informations- og navigationssystemer. Det er især vores kernekompetencer inden for styringssystemer og GIS, der skiller os fra konkurrenterne. Med afsæt heri har vi opbygget en stærk position som strategisk leverandør til virksomheder inden for bl.a. forsyning, transport og teknisk service. Vores speciale er at finde effektivitetsgevinster og økonomiske besparelser i organisationer med komplekse opgaver og mange kørende medarbejdere. Vores løsninger er brugervenlige og effektive, og vores kunderelationer er derfor langvarige.
 
Hvorfor samarbejde med os?
SimaTech er en pålidelig samarbejdspartner med en sund økonomi, dygtige ressourcer og vilje til fortsat udvikling. Vi har eksisteret i 14 år og oplevet uafbrudt vækst fra første dag. Vi har en solid egenkapital. I dag er vi 14 medarbejdere, og flere er på vej. Vi har siden starten investeret halvdelen af overskuddet i produktudvikling, og det fortsætter vi med at gøre.
 
Vi har en flad organisation, som er kendetegnet ved stor handlekraft, og medarbejdere med seniorekspertise. Ejerkredsen, som etablerede virksomheden i 2003, er stadig aktiv og står i spidsen for drift og udvikling. Vi kan syne små - sammenlignet med de store internationale leverandører - men vi er bundsolide, troværdige og eksperter på vores felt og sætter en ære i at tilbyde enkle løsninger med stor effekt.
 
Vores forretning står på to ben. Vi er både et udviklingshus og et projekthus. Det oplever vores kunder som en klar fordel. Vi er samarbejdspartneren, som kender løsningerne ud og ind samtidig med, at vi har lang erfaring med at drive store projekter. Med vores egen gennemtestede projektmodel garanterer vi, at kunderne oplever et meget struktureret flow med fuldt overblik og styr på de enkelte trin i implementeringsprocessen.
 
Hvem er vores kunder?
Vores kunder tæller en lang række store virksomheder som Energi Fyn, Falck herunder autohjælp, teknik og redning, Mini Trans, Brunata og Århus Vand. Derudover har vi en vedvarende solid position inden for beredskabet, hvor vi står for ambulancedisponering i samtlige regioner samt senest også al helikopterdisponering. Halvdelen af alle kommunale brandvæsner er også på vores kundeliste, samt Rigspolitiet med 350 biler. Til beredskabet, herunder alle vagtcentraler, leverer vi support 24/7.
 
Flere har været kunder hos os gennem mange år. Ofte udvikler et enkelt projekt hos en kunde sig til flere, og samarbejdet bliver mere og mere strategisk.
 
Fælles for alle vores kunder er, at de anvender den samme standard softwareplatform, som er modulær og kan skaleres. SimaTech Enterprise Server, der er hjertet i løsningen, styrer de enkelte moduler og kan integreres med forskellige applikationer, såsom økonomisystemer, salgssystemer og lønsystemer. Vores kunder er aldrig fastlåst, og mulighederne er mangfoldige.